• Воскресенье , 13 Июнь 2021

Якір. Бюлетень парафії св. Йосифа в м. Миколаїв. 30 травня 2021 року. №21/2021 (329)

Сьогодні Слово Боже з Євангелія від св. Матея: Мт 28, 16 –20

 

А одинадцять учнів пішли в Галилею на гору, куди їм Ісус призначив. Побачивши його, вони вклонилися йому; а деякі сумнівалися. Ісус же приступив і промовив до них: “Дана мені всяка влада на небі й на землі. Ідіть, отже, і зробіть учнями всі народи: христячи їх в ім’я Отця і Сина і Святого Духа; навчаючи їх берегти все, що я вам заповідав. Отож я з вами по всі дні аж до кінця віку.”

Коли ти сумніваєшся, втрачаєш надію, не довіряєш Божому проведенню, Ісус говорить до тебе: «Ось я з тобою, аж до кінця віків». Це найкраща звістка, яку можеш почути в сучасному світі.

Спільнота Христа відрізняється тим, що завжди збирається довкола самого Ісуса. Але Ісус — це не супергерой, котрий відходить, коли виконає свою місію. Він залишається зі своїми учнями, підтримує їх та допомагає. Додає їм сили й відваги, заохочує виходити з зони свого комфорту, власних обмежень та створених умовностей, щоб йти до людей з Благою звісткою.

Евангеліст Матвій закінчує свою розповідь, змальовуючи постать Ісуса, сильного, сповненого славою, Володаря неба та землі. А чи ти теж бачиш Ісуса таким? Подумай, яким ти бачиш Ісуса в своїх молитвах та думках?

Попроси Господа про вразливе серце, щоб ти міг бачити і чути Його в своїх щоденних справах. Також попроси про віру, щоби міг втілювати вчення Христа в своєму житті.

 

ПРЕСВЯТА ТРІЙЦЯ

У Римо-Католицькій Церкві відзначення свята Трійці слідує в літургійному календарі через тиждень після Зіслання Святого Духа. Так віруючі мають змогу глибше замислитися над Особою Духа окремо і над самою Єдиносущною Трійцею.

Слова «Трійця» у Святому Письмі немає, що нерідко стає аргументом проти християнського розуміння Бога. Воно вперше вжите у ІІ ст.н.е. Теофілом Антіохійцем. Але християнство ніколи не було мертвою «вірою букви», воно завжди є живою вірою в Бога Живого, і наша основа – це як Писання, так і Традиція, тобто розвиток богословської думки. Оскільки у Святому Письмі в багатьох місцях сказано про Бога Отця, Сина Божого – Христа, який також є Богом, і Духа, рівного Отцю і Сину, то поява формули про троїчність Бога становила тільки «питання часу», а не питання цитати. Назва «християни», як відомо, постала у практиці віри перших послідовників Спасителя, записана у Діяннях і так увійшла в канон Біблії (Діян 11,26). Слово «Трійця» виникло дещо пізніше, а в канон Святого Письма Церква включила не все, що писалося (бо це була би безконечна книга). Однак суто логічне поняття Трійці, яке зосереджує в собі тайну трьох Осіб Божих і водночас підкреслює, що християни вірять в одного Бога, а не в трьох богів, відкидати не варто – бо таки нелогічно.

Таємниця Трійці величезна і є підставою для розуміння багатьох складних моментів буття, зокрема, чим є любов, чому вона потребує спільноти для своєї реалізації, чому вона завжди творча, чому і як саме вона всепрощаюча тощо. На сьогодні християнське богослов’я загалом розвинулося настільки, що триєдиність Бога не підлягає жодним сумнівам, і навіть питання про «філіокве» (ісходження Духа від Отця і Сина) піднімають на щит ті, хто просто не хоче мати з Вселенською Церквою добрих стосунків і шукає підстави для цього. Окреме відзначення дня Пресвятої Трійці постало тільки в ХІ ст., а 1334 року Папа Йоан ХХІ поширив святкування на всю Церкву. Святий Руперт (†1180) уже знав це свято і так пояснював, чому його місце в календарі – наступної неділі після Зіслання Святого Духа: «Бо ж незабаром після сходження духа Святого істина Христова і хрещення, про яке Він повелів в ім’я Отця і Сина і Святого Духа, вділялися по цілому світу. Отак і сьогоднішня урочистість є найпрекраснішим завершенням циклу спасіння». Кожний свій день ми розпочинаємо і завершуємо на славу Трійці – знаком хреста і молитвою «в ім’я Отця і Сина і Святого Духа». Ці короткі слова є для нас ствердженням слів Писання, що «коли ми живемо – для Господа живемо, і коли вмираємо – для Господа вмираємо» (Рим 14,8), що ми – присвячені Богові люди, «народ священиків», і що ми «у Ньому живемо, рухаємося й існуємо» (Діян 17,28). Небо розпочинається на землі: як повітря, яким ми дихаємо, є тим само небом, яке ми бачимо над головами, так і Небеса Божі розпочинаються вже на землі, і рай чи пекло кожен собі готує тим, як живе. «Жити, рухатися, існувати» у Пресвятій Трійці означає уже за життя входити в Її позачасове, предвічне існування, будувати свою вічність з люблячим Отцем, Сином-Спасителем і Духом-Утішителем. В іконографії прийнялося зображення Отця як «ветхого днями» (за видінням пророка Даниїла, Дан 7,9), Сина у відповідності до зображення з Туринської плащаниці, і Духа як голуба (напр., Мк 1,10). У старохристиянській іконографії (IV ст.) Трійцю зображали як трьох чоловіків (аналогія до Бут 18,2).


Джерело: CREDO: https://credo.pro/2021/05/64182

 

Повчальна історія

 

Хлопчик запитав у тата: «Тату, а якого розміру Бог?».

Батько глянув на небо і побачив літак та запитав у сина: «Якого розміру цей літак?».

Хлопчик відповів: «він дуже маленький. Мені важко його розгледіти».

Тоді батько взяв сина до аеропорту, і коли вони підійшли до літака, він запитав: «Отже синку, якого розміру цей літак?».

Син відповів: «Тату! Він величезний!»

Тоді батько сказав йому: «Розмір Бога залежить від того, наскільки близько чи далеко ти до Нього. Що ближче ти до Нього, то Більшим і Більшим Він буде у твоєму житті!».

 

Римсько-Католицька Церква,  

вул. Декабристів 32, 54001 Миколаїв а/я 333.

Сайт: www.joseph.org.ua  

e-mail: arepin13@gmail.com   

тел. +38(0512)47-06-36, +38(063) 84-09-865

настоятель о. Олександр Рєпін TChr

Редактори: Рускуліс Лілія, Шаповалова Олена, с.Фаустина OSB

 

Related Posts

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!